- Obchodní úspěšnost Vašeho webu zvýšíte pochopením a osvojením si pojmů Internetový marketing a SEO - optimalizace pro vyhledávače
- Safíry, rubíny a smaragdy do vašich šprků a klenotů patří jen přírodní drahokamy u nás nejlepší poměr kvalita/cena. 1000+ Skladem
- Přestaňte prodělávat na obchodování s kryptoměnami KryptoBOT využívá propadů a růstů k zisku!
14
Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl
28 Comments | Posted by Ondřej Baar in Copywriting, SEO, Základy
Vysvětlení pojmu Cílová stránka / Landing page, naleznete samozřejmě ve slovníku internetového marketingu. Jak takovou stránku vytvořit bude tématem dnešního článku.
Vztah: klíčové slovo – cílová stránka
Budeme pro potřeby tohoto článku předpokládat, že textový obsah stránky je čitelný pro uživatele a Ti se k ní na první pokus dostanou z vyhledávače. Jedno z klíčových slov na stránce bude řekněme “cílová stránka“. Pakliže vím, že návštěvník po příchodu z vyhledávače ihned začne hledat na stránce ono slovo, aby si co nejrychleji ověřil, že informace na ní uvedené, právě teď hledá.
Abychom návštěvníka na stránce udrželi, je vhodné jej jednotlivými nadpisy vhodně směrovat obsahem, aby co nejdříve našel informace pro něj potřebné. Nemusíme se bát ani synonym, které jsou schopné fulltextové vyhledávače bez problému dešifrovat. V našem případě by to byla fráze “cílových stránek“. Tentokrát je však zvýrazníme kurzívy. Zvýraznění a upozornění na jednotlivé části textu je velmi důležité, neboť přitahuje pozornost čitatele. V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu, které řešíme, dozvědět další podrobnosti.
V předešlé větě mohl být výraz cílové stránky použit rovněž, pro čtenáře by se však stala fráze již parazitní a proto raději volíme větu:
V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu které řešíme, dozvědět další podrobnosti.
místo možné:
V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu “cílových stránek”, dozvědět další podrobnosti.
Jak vidíte, malou a chytrou přesmyčkou se mi podařilo frázi opět do článku dostat, aniž bych Vás při čtení otrávil. Navíc jsem Vás znovu upozornil na hlavní téma tohoto článku, které je díky zvýraznění tučným textem opět hezky vidět.
Podstatné je, že nezáleží na tom, kolikrát bude v textu určité klíčové slovo zmíněno, stačí mít cit pro text a neobtěžovat čitatele textem pro stroje. Pokud tomu tak nebude, i když bude SERPu jednotlivých vyhledávačů odkaz na tuto stránku na první pozici, uživatelé rychle poznají, že něco není v pořádku a odejdou!
Cílová stránka a její účel
Jistě mi dáte za pravdu, že cílem je dostat návštěvníka z vyhledávače na cílovou stránku, paradoxem však je, že ne vždy je tato stránka poslední, kterou by měl návštěvník číst. Je potřeba si uvědomit, že návštěva tedy číslo ve statistikách neznamená nic, pokud návštěvník nesplní cíl stránky. U informačního webu může jít pouze o přečtení celého článku, což mnohý z Vás jistě udělal nebo udělá. Cílů může být několik. Dalším účelem této stránky může být přesvědčení Vás, že potřebujete kvalitního copywritera / textaře, který upraví nebo napíše zcela nové “cílové stránky“, které budou plnit svůj účel přesně podle vašich požadavků. Dobrým přesvědčovacím prostředkem může být odkrytí jistých “skrytých” prvků, které se najednou odkryjí a s čistými kartami zdůrazní v bodech podstatné informace:
Jelikož již víte, že cílem tohoto textu bylo přesvědčit vás, že kvalitní obsah je to nejpodstatnější na Vašem webu – máte pravdu, bylo! Nyní již díky mě víte, že je to opravdu důležité a proto budete hledat někoho, kdo kvalitní texty napíše.
Po přečtení článku jste přesvědčeni, že:
- obsah je důležitý
- cílová stránka může mít více cílů
- takovou cílovou stránku umí napsat kvalitní copywriter
- copywriting, je to co můžete ovlivnit na svém webu.
Najměte copywritera!
Dalším účelem cílové stránky je akce, tu vyvolává poslední řádek seznamu výše. Prakticky nelze takovýto text minout a tak vyvolá ve velké většině čtenářů nutkavý pocit, že je potřeba na onen odkaz kliknout a přečíst si další informace. V celém článku totiž podobných odkazů naleznete spoustu a tak očekáváte další rozšíření informací. To samozřejmě musí přijít, i když s nabídkou mých služeb. Takhle nějak by měla vypadat kvalitní cílová stránka, jejíž účel je přesně dán a skládá se z několika částí. A to:
- získání pozornosti
- následné předání informací, které se nalézá například na jiné cílové stránce.
V komentáři se podělte o to, zdali Vás můj text přesvědčil o tom, že copywriting potřebujete. A těším se i na Vaše návrhy či jiná sdělení!
Komentáře: 28 for Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl
Sváťa | 14. Září 2009 at 15:26
Kamil | 14. Září 2009 at 15:41
Kdyby tu ten design nebyl tak hrozný, tak chodím častěji, díky za kvalitní info.
Kamil | 14. Září 2009 at 15:46
Tak designů je mraky, určitě najdeš něco hezčího!
No písaře asi potřebuju, ve čtečce už jsi, a Tebe bych najal asi na SEO a copywriting u nového projektu – na zkoušku – podle referencí jsi na tom dost dobře. Píšu Ti na mail.
Pacek | 14. Září 2009 at 22:36
Už to tu padlo, ale “přidání tohoto blogu do čtečky se vyplatilo.”
Honza | 14. Září 2009 at 23:22
Vidím, že se zrealizovala změna designu, je pěknější, i když tmavý. Nějaký světlý v záloze tam nemáš? I když na druhou stranu člověk nechá odpočinout oči. K tématu, rovněž jsem přesvědčen že potřebuji copywritera, ale teprve dneska vím, že hledám copywritera – díky Tvému článku! Termín copywriter mi totiž byl dosud neznámým!
Lenka | 14. Září 2009 at 23:41
Nový design se mi také líbí, už se mi ale moc nelíbí směrování článku. Zdá se mi, že je zde propagace Tebe jasná.
Karel | 15. Září 2009 at 01:12
Lenko a proč by to mělo vadit? tímto článkem jasně Ondra ukazuje. Jak má vypadat solidní landing page, která má jasný cíl – a zde má cílů několik, které dle komentářů rozhodně splnila.
Naopak se mi líbí, že Ondra nepíše jen teoreticky, ale že je schopen prakticky ukázat, jak může takový text vypadat. Takových je totiž málo.
Ivan Roth | 15. Září 2009 at 02:34
Ano vím, že potřebuji copywriting, ale bohužel textu na úpravu je tolik, že bych nebyl schopen zafinancovat všechny stránky – je možné upravit jen některé a může být efekt natolik zvýšen?
Dávejte pozor při změně wordpress designu » BO, weblog z iPhone 3G a z Firefoxu | 15. Září 2009 at 07:22
[...] přibývat i ty k zastaralému designu. Jejich počet dovršil čísla 3 v posledním článku (Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl). Tři čtenáře už má smysl řešit, neboť nezávisle na sobě tvrdí něco, co je trápí a [...]
ivusko | 15. Září 2009 at 16:25
Tiež si ťa pridávam do RSS čítačky. Ako web dizajnér ti radím, ak chceš veľa písať, použi inverzné farby k týmto teraz. Čierne na bielom sa ľahšie číta. BTW k wordpressu nájdeš veľa veľa šablón.
MartiN | 16. Září 2009 at 07:29
Nový design je rozhodně lepší, než ten starý. Je to o dost přehlednější. Ale z tmavého pozadí mě bolí oči.
Tenhle článek je opravdu zajímavý. Sice jsem se nedozvěděl nic nového (copywriterů potřebuju asi pět, a mám problém je najít), ale je to velmi pěkně poskládané a na praktickém příkladu to působí líp, než teorie. Přidávám si do RSS čtečky
LuKo | 16. Září 2009 at 08:40
Dobrý den, Ondřeji, doporučil jsem Vás pro svého známého, ale po přečtení článku jste mě malinko znejistěl. Vložené shrnutí před posledním odstavcem obsahuje několik chyb. V ukázkové větě v článku jsou nějak podivně rozmístěné čárky. S největší pravděpodobností se jedná o překlepy, ale ty jsou u copywritera v podstatě hrubky. Mrkněte na to, rád Vás pak budu doporučovat dál ;-)
Michal Blahut | 16. Září 2009 at 09:37
Dobrý den, ten jazyk použitý v článku je čeština? ;-)
Copywriter | 16. Září 2009 at 09:41
Taky nechápu, proč si každý plete copywritera a korektora. Jsem disgrafik a dislektik, přesto jsem zaměstnán jako copywriter. Mé texty totiž fungují! I když potřebuji korektora.
Martin Smrt | 16. Září 2009 at 09:44
Ondřeji, dovolím si tvrdit, že ani korektorka by nedokázala dodat smysl Vaší větě “Pakliže vím, že návštěvník po příchodu z vyhledávače ihned začne hledat na stránce ono slovo, aby si co nejrychleji ověřil, že informace na ní uvedené, právě teď hledá.”
Abych jen neplival špínu, základ článku je pravdivý a zvolená forma zajímavá. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že o potřebnosti copywritera přesvdčuje především jako odstrašující příklad.
Homer | 16. Září 2009 at 15:21
Měl bych dotaz na copywritera: jaký je český ekvivalent slova copywriter?
Jana Marková | 16. Září 2009 at 16:11
Děkuji za přínosný článek, plný potřebných informací! I já si pročtu další články, které tu máš a rozhodně si přidávám RSS zdroj.
Honza | 16. Září 2009 at 21:59
Zdá se mi to, nebo se dobrý web v poslední době snaží komentovat všechny nové články? Málo zakázek? Je potřeba se propagovat a kritika konkurence na jejich stránkách je nejlepší marketingový nástroj?
Martin Smrt | 17. Září 2009 at 08:27
Ondro, díky za obsáhlou odpověď. Nebýt diskuse s Michalem, článek bych z uvedených důvodů ani nedočetl – tolik můj osobní názor. Nicméně pokud jste se trefil do vkusu své cílovky, gratuluji, je to poučné. Možná to byl vlastně geniální tah, průměrně obyčejný článek bychom nelinkovali :-)
Honzo, zdá se Vám to. Ne, ne a ne.
Proč jste klikli na inzerát? » Články .tez.cz | 28. Září 2009 at 19:06
[...] pro A/B testování. Cílová stránka, o jejíž důležitosti jste byli přesvědčeni v článku Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl, byla vytvořena v [...]
Leave a comment!
Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.
Přidání tohoto blogu do čtečky se vyplatilo.
Tento text mne opravdu přivedl na myšlenku kvalitního obsahu a co to vlastně kvalitní obsah je. Jestli to chápu dobře, je to text, který pracuje pro mě.
Jsem přesvědčen, že copywriting potřebuju!