- Obchodní úspěšnost Vašeho webu zvýšíte pochopením a osvojením si pojmů Internetový marketing a SEO - optimalizace pro vyhledávače
- Safíry, rubíny a smaragdy do vašich šprků a klenotů patří jen přírodní drahokamy u nás nejlepší poměr kvalita/cena. 1000+ Skladem
- Přestaňte prodělávat na obchodování s kryptoměnami KryptoBOT využívá propadů a růstů k zisku!
3
Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl
2 Comments | Posted by Ondřej Baar in SEO, Základy
Mnozí majitelé webových stránek si neuvědomují, jaký potenciál má obsah webu, mluvíme tady o kvalitním obsahu, který je určen pro uživatele. Proč budovat kvalitní obsah s velkým počtem klíčových slov?
Long Tail = Dlouhý ocas
Konečně jsme se dostali k onomu základu dnešního článku, ano. O čem teď mluvím je síla Long tail. Pro přesvědčení mnohých většinou stačí prostá statistika návštěvnosti jednoho z mých webů, vytvořených kvalitně s opravdu long long tailem. Uvedu zde reálná čísla z okurkové sezóny, tedy:
Statistika od 01.07.2009 do 31.08.2009.
Návštěvy: 12 494
Zobrazení sránek: 24 030
- Vyhledávače11 887,00 (95,14%)
- Přímý provoz359,00 (2,87%)
- Odkazující stránky248,00 (1,98%)
Klíčová slova
Celkem: 6 120
Počet návštěv / klíčových slov / celkem návštěv – průměrně
- 300 – 200 / 3 / 650
- 200 – 100 / 2 / 300
- 100 – 50 / 11 / 475
- 50 – 20 / 40 / 450
- 20 – 10 / 73 / 1095
- 10 – 5 / 194 / 1603
- 5 – 2 / 807 / 2324
- 1 / 4990 / 4990
Jak můžete vidět ze statistiky jednoznačně vyplývají tyto skutečnosti:
Celkový objem přístupů z vyhledávačů podíl bez mála 42% tvoří dotazy, které byly položeny pouze jednou! Dalších 42% tvoří dotazy, které lidé zadali 2 – 20 krát. pouhých 11% z celkového objemu přístupů tvořily dotazy zadané 20 – 200 krát. A nakonec 5% konečné návštěvnosti tvořily velmi exponované dotazy, zadané 200 – 300 krát. Průměrná pozice ve výsledcích vyhledávání byla většinou 1. – 8. místo u většiny dotazů / 96%. U vysoce konkurenčních ( prvních 56 klíčových slov ) 1. – 3. místo.
A jaké byly náklady? Pro 56 klíčových slov se jednalo řádově o několik tisíc korun v obecných frázích, pro zbytek klíčových slov bylo optimalizováno s totožnými náklady. V poměru cena/výkon však jednoznačně vedou ona klíčová slova z dlouhého ocasu, kterých je velká spousta.
Rada: Než investovat velké peníze do optimalizace určité fráze, vložte peníze do tvorby obsahu a rozšíření Vašeho obsahu a tím pádem také long tail – určitě se to vyplatí!
Komentáře: 2 for Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl
Musím se pochlubit » BO, weblog z iPhone 3G a z Firefoxu | 17. Září 2009 at 20:31
Leave a comment!
Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.
<< Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl
[...] a poslala mi tohle do mailu. Aspoň vidíte další argument a víte co získáte když budete mít dlouhý ocas (long tail)! Po netu si brouzdám [...]