- Obchodní úspěšnost Vašeho webu zvýšíte pochopením a osvojením si pojmů Internetový marketing a SEO - optimalizace pro vyhledávače
- Safíry, rubíny a smaragdy do vašich šprků a klenotů patří jen přírodní drahokamy u nás nejlepší poměr kvalita/cena. 1000+ Skladem
- Přestaňte prodělávat na obchodování s kryptoměnami KryptoBOT využívá propadů a růstů k zisku!
Minulý týden, velmi tajně a za záhadných okolností byl spuštěn test psychologického vlivu textu na jedince. Jak dopadl a co jsem zjistil se můžete zadarmo dočíst na následujících řádcích.
Pravopis opravdu není podstatný
z nadpisu si chytřejší z Vás již domysleli, že jsem testoval, jak reagují uživatelé na PPC reklamu, ve které se nachází nějaká gramatická, či stylistická chyba. Z mého A/B testování, kdy na shodná klíčová slova běžely dva různé inzeráty a vedly na dvě různé stránky, kde byl umístěn krátký dotazník a několik call to action.
Je toto ynzerát který číst chcete právě vi?
Podobně zněla věta, která je gramaticky špatná a profesionála může dráždit i její slovosled.
Přečetl jste si tento inzerát právě vy?
Druhá věta již profesionála nedráždí.
Takto podobně zněly věty mnou vytvořené pro A/B testování. Cílová stránka, o jejíž důležitosti jste byli přesvědčeni v článku Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl, byla vytvořena v duchu:
Anonymní test
Dobrý den,
právě jste klikli na inzerát, který jsem umístil do Google Adwords / Seznam Sklik. Tímto se zapojujete do anonymní ankety, jejíž výsledky budou uveřejněny se zpožděním na mém profesním weblogu o internetovém marketingu (clanky.tez.cz). Zveřejnění proběhne 8.09.2009 v 21:00, můžete vložit e-mail do této kolonky, pokud chcete být o zveřejnění informován/a. Bližší informace o mě naleznete na mé stránce Ondřej Baar.
Vaše kliknutí mě stálo 5 Kč, budu rád pokud mi v tomto testu pomůžete a má investice nebude ztracena. Klikli jste na inzerát, který byl na ?. pozici, po hledání “klíčového slova”. K tomuto klíčovému slovu, na této stránce nenaleznete žádné relevantní informace, po odeslání této ankety Vám však doporučím odkaz, na kterém kvalitní informace, na toto téma naleznete.
Nyní již k anketě. Zajímá mě, proč jste na inzerát klikli, co Vás k tomu vedlo. Zaškrtněte prosím výroky, které Vás nejlépe vystihují, čím rychleji to uděláte, tím rychleji se dostanete k informacím které potřebujete.
- Zaujal mne text inzerátu / Pravopisné chyby v inzerátu mne roznítily
- Nemám co na práci, hledám informace a klikám na všechno možné
- Nemám moc času, ale tenhle průzkum mne zaujal
- Text mě zaujal v souvislosti s klíčovým slovem
- Nevím o co tu jde, omlouvám se a pokračuji v hledání informací jinde
- Myslím si, že tenhle test vyplňuji první
- Těším se na výsledky testu
- Nezajímám se o Internetový marketing
- Nevím co znamená copywriting
- Psaní textu s účelem manipulovat lidmi mě zajímá
- Patrně jste ve svém oboru dobrý, když zaškrtávám všechny tyto informace
- Rád bych si objednal Vaše služby
- Chci se dozvědět o “klíčovém slovu” více
Děkuji za zaškrtnutí odpovědí, prosím klikněte na toto tlačítko, následně se dostanete na stránku s informacemi o “klíčovém slovu”.
Těší mě Váš zájem o “klíčové slovo”, děkuji za Váš čas, s pozdravem a přáním hezkého dne se loučí Ondřej Baar
Takhle nějak vypadala landing page, jejíž úkol byl zřejmý, přimět návštěvníka vyplnit anketu, případně ho přimět k prohlédnutí mnou nabízených odkazů na služby a další informace o mě.
Výsledek ankety
jelikož byl inzerát u klíčových slov s tématikou psaní textu, SEO, internetového markretingu a podobných frází, čekal jsem hodně kliknutí, i tak mě však jejich počet překvapil natolik, že jsem musel dobít několikrát účty jednotlivých PPC. Nakonec se počet kliknutí zastavil na 1000 kliknutí po několika dnech. Nyní již k výsledkům.
- Anketu vyplnilo takřka 80 % návštěvníků
- Za relevantní odpovědi počítám ty, kterými byla zaškrtnuta i odpověď 13 – těch bylo 60 %
- Poměr mezi kliky na jednotlivé inzeráty je téměř totožný, následná akce rovněž!
- Díky tohoto testu přidalo e-mail pro zaslání informací o výsledku testu 119 osob z toho 8, bylo nefunkčních.
- 90% z návštěvníků, zůstalo na stránce více něž 5 minut
- 70% si přečetlo informace o mě, mých službách, nebo o copywritingu
- Bylo poptáno několik zakázek, všechny jsou v době psaní článku v jednání.
- Získané informace byly pro mě velmi podstatné a investice k jejich získání je podle mého přiměřená.
Zajímají Vás další podrobnosti o testu, počet zaškrtnutí jednotlivých výroků? Myslíte, že měl test smysl a chcete se dozvědět o dalším? Zanechte zde komentář, případně mne kontaktujte. Rád Vám další informace poskytnu.
Komentáře: 11 for Proč jste klikli na inzerát?
WuDo | 28. Září 2009 at 20:03
Honza Kandera | 28. Září 2009 at 20:21
Děkuji za test. Překvapilo mě, čím se zabýváš. Líbí se mi, Tvůj analytický přístup k věci, který je Ti evidentně vlastní – podle Tvého BO.uzasne.cz kde se více zabýváš technickým SEO.
V internetovém marketingu, je to myslím v Tvém podání ještě zajímavější než u SEO. Posunuješ se dle mého správným směrem.
Martin Smrt | 29. Září 2009 at 10:48
Nechcete zveřejnit skutečnou podobu inzerátů? První příklad z článku může působit dojmem, že to je zmršené schválně, což upoutá a vyvolá chuť po dalších informacích. Naopak evidentně neúmyslná, otřesná chyba podkope důvěru a odradí.
Proto bych byl v závěrech opatrnější, ovšem bez skutečných příkladů jsou to jen dojmy.
Petr Škrtil | 29. Září 2009 at 12:20
Opravdu zajímavý přístup k věci. Nejvíce se mi líbí odpověď “Psaní textu s účelem manipulovat lidmi mě zajímá” Kolik lidí to zaškrtlo?
Vyplňoval jsi taky svůj dotazník? 5 Kč je docela dost, ale asi se Ti to vyplatilo. Manipuluješ vážně dobře, jsem jeden z těch co Ti dali e-mail. :-)
Docela mě ještě překvapilo, kolik informací bylo napsáno o (cenzura). Možná je škoda, že to není dostupné veřejně. Zpřístupníš ten obsah někde, teď se na to nedá dostat.
Martin Smrt | 29. Září 2009 at 12:48
Asi jsme si nerozuměli, mluvil jsem o svých dojmech :-) O potenciálu překlepů nebo dokonce úmyslných chyb není sporu. Chtěl jsem varovat před obecným závěrem, že *na pravopisu nezáleží*, s tím nemůžu souhlasit.
Ale Ale | 28. Prosinec 2009 at 15:08
Chtělo by to číst a vědět něco o psychologii.
1/neodpovídali všichni ,ale jen co chtěli
tzn.: první filtr
2/pravděpodobně jsi nesledoval věk a vzdělání
tzn.: chování všech ,ale jen určité skupiny.
atd atd
takže dělat závěry bych se neodvážil
promin to co jsi udělal nebylo cokoliv
jen tzv x slepý pokus a výsledky se dají
než začneš odtušit.
Leave a comment!
Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.
Děkuji za tento test.
Jaký byl prosím poměr mezi inzeráty v závislosti na jejich pravopisné správnosti či nesprávnosti?
Děkuji