Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Zář/09

14

Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl

Vysvětlení pojmu Cílová stránka / Landing page, naleznete samozřejmě ve slovníku internetového marketingu. Jak takovou stránku vytvořit bude tématem dnešního článku.

Vztah: klíčové slovo  – cílová stránka

Budeme pro potřeby tohoto článku předpokládat, že textový obsah stránky je čitelný pro uživatele a Ti se k ní na první pokus dostanou z vyhledávače. Jedno z klíčových slov na stránce bude řekněme “cílová stránka“. Pakliže vím, že návštěvník po příchodu z vyhledávače ihned začne hledat na stránce ono slovo, aby si co nejrychleji ověřil, že informace na ní uvedené, právě teď hledá.

Abychom návštěvníka na stránce udrželi, je vhodné jej jednotlivými nadpisy vhodně směrovat obsahem, aby co nejdříve našel informace pro něj potřebné. Nemusíme se bát ani synonym, které jsou schopné fulltextové vyhledávače bez problému dešifrovat. V našem případě by to byla fráze “cílových stránek“. Tentokrát je však zvýrazníme kurzívy. Zvýraznění a upozornění na jednotlivé části textu je velmi důležité, neboť přitahuje pozornost čitatele. V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu, které řešíme, dozvědět další podrobnosti.

V předešlé větě mohl být výraz cílové stránky použit rovněž, pro čtenáře by se však stala fráze již parazitní a proto raději volíme větu:

V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu které řešíme, dozvědět další podrobnosti.

místo možné:

V blízkém okolí zvýrazněného textu tak máme šanci zaujmout skenujícího čtenáře více a ten se možná bude chtít o tématu “cílových stránek”, dozvědět další podrobnosti.

Jak vidíte, malou a chytrou přesmyčkou se mi podařilo frázi opět do článku dostat, aniž bych Vás při čtení otrávil. Navíc jsem Vás znovu upozornil na hlavní téma tohoto článku, které je díky zvýraznění tučným textem opět hezky vidět.

Podstatné je, že nezáleží na tom, kolikrát bude v textu určité klíčové slovo zmíněno, stačí mít cit pro text a neobtěžovat čitatele textem pro stroje. Pokud tomu tak nebude, i když bude SERPu jednotlivých vyhledávačů odkaz na tuto stránku na první pozici, uživatelé rychle poznají, že něco není v pořádku a odejdou!

Cílová stránka a její účel

Jistě mi dáte za pravdu, že cílem je dostat návštěvníka z vyhledávače na cílovou stránku, paradoxem však je, že ne vždy je tato stránka poslední, kterou by měl návštěvník číst. Je potřeba si uvědomit, že návštěva tedy číslo ve statistikách neznamená nic, pokud návštěvník nesplní cíl stránky. U informačního webu může jít pouze o přečtení celého článku, což mnohý z Vás jistě udělal nebo udělá. Cílů může být několik. Dalším účelem této stránky může být přesvědčení Vás, že potřebujete kvalitního copywritera / textaře, který upraví nebo napíše zcela nové “cílové stránky“, které budou plnit svůj účel přesně podle vašich požadavků. Dobrým přesvědčovacím prostředkem může být odkrytí jistých “skrytých” prvků, které se najednou odkryjí a s čistými kartami zdůrazní v bodech podstatné informace:

Jelikož již víte, že cílem tohoto textu bylo přesvědčit vás, že kvalitní obsah je to nejpodstatnější na Vašem webu – máte pravdu, bylo! Nyní již díky mě víte,  že je to opravdu důležité a proto budete hledat někoho, kdo kvalitní texty napíše.

Po přečtení článku jste přesvědčeni, že:

  • obsah je důležitý
  • cílová stránka může mít více cílů
  • takovou cílovou stránku umí napsat kvalitní copywriter
  • copywriting, je to co můžete ovlivnit na svém webu.

Najměte copywritera!

    Dalším účelem cílové stránky je akce, tu vyvolává poslední řádek seznamu výše. Prakticky nelze takovýto text minout a tak vyvolá ve velké většině čtenářů nutkavý pocit, že je potřeba na onen odkaz kliknout a přečíst si další informace. V celém článku totiž podobných odkazů naleznete spoustu a tak očekáváte další rozšíření informací. To samozřejmě musí přijít, i když s nabídkou mých služeb. Takhle nějak by měla vypadat kvalitní cílová stránka, jejíž účel je přesně dán a skládá se z několika částí. A to:

    • získání pozornosti
    • následné předání informací, které se nalézá například na jiné cílové stránce.

    V komentáři se podělte o to, zdali Vás můj text přesvědčil o tom, že copywriting potřebujete. A těším se i na Vaše návrhy či jiná sdělení!

    RSS Feed

    Komentáře: 28 for Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl

    Sváťa | 14. Září 2009 at 15:26

    Přidání tohoto blogu do čtečky se vyplatilo.

    Tento text mne opravdu přivedl na myšlenku kvalitního obsahu a co to vlastně kvalitní obsah je. Jestli to chápu dobře, je to text, který pracuje pro mě.

    Jsem přesvědčen, že copywriting potřebuju!

    Author comment by Ondřej Baar | 14. Září 2009 at 15:28

    Těší mě, že poznávám dalšího pravidelného čtenáře. Ano kvalitní obsah musí pracovat pro Tebe. V jistých studiích je dokonce uváděno, že úpravy či přepsání určitých textů vede řádově ke zvednutí konverzí webu až o 40%, což je opravdu velké číslo!

    Kamil | 14. Září 2009 at 15:41

    Kdyby tu ten design nebyl tak hrozný, tak chodím častěji, díky za kvalitní info.

    Author comment by Ondřej Baar | 14. Září 2009 at 15:43

    Design, není to co by Tě mělo ohromit (jen tak pro zajímavost, hledám nový vhodný hezký design). Otázkou je, zda-li Tě přesvědčil text, že je dobré tento blog přidat do své čtečky, že potřebuješ copywritera, kterým bych mohl být já.

    Kamil | 14. Září 2009 at 15:46

    Tak designů je mraky, určitě najdeš něco hezčího!

    No písaře asi potřebuju, ve čtečce už jsi, a Tebe bych najal asi na SEO a copywriting u nového projektu – na zkoušku – podle referencí jsi na tom dost dobře. Píšu Ti na mail.

    Author comment by Ondřej Baar | 14. Září 2009 at 20:14

    Tak pokusil jsem se najít vhodnější design na tuto stránku, snad se mi to povedlo v záloze mám ještě jeden design, kdyby se tento neosvědčil.

    Pacek | 14. Září 2009 at 22:36

    Už to tu padlo, ale “přidání tohoto blogu do čtečky se vyplatilo.”

    Honza | 14. Září 2009 at 23:22

    Vidím, že se zrealizovala změna designu, je pěknější, i když tmavý. Nějaký světlý v záloze tam nemáš? I když na druhou stranu člověk nechá odpočinout oči. K tématu, rovněž jsem přesvědčen že potřebuji copywritera, ale teprve dneska vím, že hledám copywritera – díky Tvému článku! Termín copywriter mi totiž byl dosud neznámým!

    Lenka | 14. Září 2009 at 23:41

    Nový design se mi také líbí, už se mi ale moc nelíbí směrování článku. Zdá se mi, že je zde propagace Tebe jasná.

    Karel | 15. Září 2009 at 01:12

    Lenko a proč by to mělo vadit? tímto článkem jasně Ondra ukazuje. Jak má vypadat solidní landing page, která má jasný cíl – a zde má cílů několik, které dle komentářů rozhodně splnila.

    Naopak se mi líbí, že Ondra nepíše jen teoreticky, ale že je schopen prakticky ukázat, jak může takový text vypadat. Takových je totiž málo.

    Ivan Roth | 15. Září 2009 at 02:34

    Ano vím, že potřebuji copywriting, ale bohužel textu na úpravu je tolik, že bych nebyl schopen zafinancovat všechny stránky – je možné upravit jen některé a může být efekt natolik zvýšen?

    Author comment by Ondřej Baar | 15. Září 2009 at 06:08

    Rád bych odpověděl popořadě Všem:

    Pacek: Jsem rád, že jsi dalším pravidelným čtenářem a obsah je pro Tebe užitečný. Děkuji!

    Honza: Ano design je změněn, nový je tmavý, chci ho chvíli zkusit a v záloze ještě mám jeden světlý. Zároveň jsem rád, že jsi si díky mě osvojil nový termín – copywriter/copywriting a rovněž, že jsem Tě přesvědčil, že ho potřebuješ.

    Lenka: Chtěl jsem ukázat, jak má takový správně napsaný, více účelový článek vypadat a zároveň zjistit, zda jste jím byli přesvědčeni. Vzhledem k jednotlivým konverzím myslím, že všechny cíle mého textu byly splněny a jsem tudíž spokojen. Mám kvalitní cílovou stránku – landing page.

    Karel: Díky za zastupování před Lenkou, popsal jsi to velmi přesně. Děkuji rovněž za pochvalu mých “pokusů”. Jiný směr v psaní osvětových článků je třeba, abych nezapadl mezi hordu věčných teoretiků.

    Ivan Roth: Kolik znamená hodně úprav? Napiš mi na mail, nebo mi zavolej a můžeme se o tom pobavit. Samozřejmě je možné upravit jen některé texty, ono pro začátek je to dokonce více než žádoucí, lepší mít alespoň několik kvalitních textů/cílových stránek, než žádnou.

    Dávejte pozor při změně wordpress designu » BO, weblog z iPhone 3G a z Firefoxu | 15. Září 2009 at 07:22

    [...] přibývat i ty k zastaralému designu. Jejich počet dovršil čísla 3 v posledním článku (Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl). Tři čtenáře už má smysl řešit, neboť nezávisle na sobě tvrdí něco, co je trápí a [...]

    ivusko | 15. Září 2009 at 16:25

    Tiež si ťa pridávam do RSS čítačky. Ako web dizajnér ti radím, ak chceš veľa písať, použi inverzné farby k týmto teraz. Čierne na bielom sa ľahšie číta. BTW k wordpressu nájdeš veľa veľa šablón.

    MartiN | 16. Září 2009 at 07:29

    Nový design je rozhodně lepší, než ten starý. Je to o dost přehlednější. Ale z tmavého pozadí mě bolí oči.

    Tenhle článek je opravdu zajímavý. Sice jsem se nedozvěděl nic nového (copywriterů potřebuju asi pět, a mám problém je najít), ale je to velmi pěkně poskládané a na praktickém příkladu to působí líp, než teorie. Přidávám si do RSS čtečky

    LuKo | 16. Září 2009 at 08:40

    Dobrý den, Ondřeji, doporučil jsem Vás pro svého známého, ale po přečtení článku jste mě malinko znejistěl. Vložené shrnutí před posledním odstavcem obsahuje několik chyb. V ukázkové větě v článku jsou nějak podivně rozmístěné čárky. S největší pravděpodobností se jedná o překlepy, ale ty jsou u copywritera v podstatě hrubky. Mrkněte na to, rád Vás pak budu doporučovat dál ;-)

    Author comment by Ondřej Baar | 16. Září 2009 at 09:29

    Opět odpověď všem:

    ivusko: Inverzní design jsem hledal jako první, mám rád samozřejmě pro text bílou, a jelikož se zabývám použitelností je to pro mě velmi důležité. Design, který by splňoval všechny mé požadavky však nemohu nalézt – můžeš poradit?

    MartiN: Ano tmavé pozadí se pokusím vyřešit – viz výše. Přesně o to mi šlo – prakticky ukázat výhody a popsat je.

    LuKo: Děkuji za doporučení. Platím si korektury, neboť jsem hlavně psychologický copywriter. Tyto překlepy řeší má korektorka, která však bohužel před vydáním článku neměla čas. Nepleťte si copywritera a korektora.

    Michal Blahut | 16. Září 2009 at 09:37

    Dobrý den, ten jazyk použitý v článku je čeština? ;-)

    Copywriter | 16. Září 2009 at 09:41

    Taky nechápu, proč si každý plete copywritera a korektora. Jsem disgrafik a dislektik, přesto jsem zaměstnán jako copywriter. Mé texty totiž fungují! I když potřebuji korektora.

    Martin Smrt | 16. Září 2009 at 09:44

    Ondřeji, dovolím si tvrdit, že ani korektorka by nedokázala dodat smysl Vaší větě “Pakliže vím, že návštěvník po příchodu z vyhledávače ihned začne hledat na stránce ono slovo, aby si co nejrychleji ověřil, že informace na ní uvedené, právě teď hledá.”

    Abych jen neplival špínu, základ článku je pravdivý a zvolená forma zajímavá. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že o potřebnosti copywritera přesvdčuje především jako odstrašující příklad.

    Homer | 16. Září 2009 at 15:21

    Měl bych dotaz na copywritera: jaký je český ekvivalent slova copywriter?

    Author comment by Ondřej Baar | 16. Září 2009 at 15:46

    Nejlepší ekvivalent je snad “textař”.

    Jana Marková | 16. Září 2009 at 16:11

    Děkuji za přínosný článek, plný potřebných informací! I já si pročtu další články, které tu máš a rozhodně si přidávám RSS zdroj.

    Author comment by Ondřej Baar | 16. Září 2009 at 21:21

    K zástupcům dobrého webu – Michal Blahut a Martin Smrt.

    S vypuštěním Vašich komentářů jsem počkal abych mohl změřit konverzi mého textu a přesvědčit Vás o jeho funkčnosti.

    Z mého pohledu ne všechna pravidla je třeba striktně dodržovat – tím samozřejmě nemyslím pravidla pravopisu, i když to tak může vypadat. :)

    Mé texty tvořím jako psychologické vedení uživatele za určitými možnostmi.

    Dnešní výsledek mého textu: Prokazatelně nad celých 45% – odhadem 60 – 70% čtenářů tohoto textu provedlo přesně to co jsem chtěl – přidalo si tento blog do RSS čtečky, zalinkovali článek (rovněž vy jste linkovali – děkuji. Jsem rád, že jsem ovlivnil i profesionály jako jste nepochybně i vy dva, aby zalinkovali tento text!) na twitteru či facebooku – doporučili na svém blogu. Bonus byl získání dvou zakázek a pro mě cena nejvyšší další člověk, který už bude vědět co hledat. A dalších několik, kteří jsou přesvědčeni, že copywriting potřebují a v lepším případě mě kontaktovali, nebo přečetli další články na mém blogu a zjišťovali další informace.

    Košatost mých souvětí by někdy mohla být samozřejmě menší, ale nemyslím si, že to je vždy chyba. Zároveň si ale nehraji na zaběhnutého profesionála, který nedělá chyby. Tomu také odpovídá má cena copywritingu a sleva 25%. Mé texty však prokazatelně fungují. Jak můžete odsoudit text, když nevíte jaký je jeho účel a jak ho splnil? Samozřejmě, třeba to uděláte lépe a budete propagovat potřebu copywritingu, ale asi to uděláte jinak, – jak? Možná za víc, možná ne…

    Striktní dodržování pravidel vede k jednotvárnosti a jednotvárnost není dobrá, je třeba zaujmout – formou i obsahem… Použitelnost se také zbytečně řeší. Pokud chci dostanu čtenáře přesně tam kam chci, i když poruším zákony použitelnosti a věřte nebo ne, funguje to velmi dobře.

    Děkuji za kritiku, kterou si beru k srdci. Nebudu Vás oslovovat e-mailem, ale pokud by jste měli i nějakou konstruktivní či jiná doporučení, rád si je přečtu. Hezký den!

    Kritika je dobrá věc, ale pouze pokud je konstruktivní. Jinak je k ničemu. Jen kritizovat totiž dokáže opravdu každý.

    Honza | 16. Září 2009 at 21:59

    Zdá se mi to, nebo se dobrý web v poslední době snaží komentovat všechny nové články? Málo zakázek? Je potřeba se propagovat a kritika konkurence na jejich stránkách je nejlepší marketingový nástroj?

    Martin Smrt | 17. Září 2009 at 08:27

    Ondro, díky za obsáhlou odpověď. Nebýt diskuse s Michalem, článek bych z uvedených důvodů ani nedočetl – tolik můj osobní názor. Nicméně pokud jste se trefil do vkusu své cílovky, gratuluji, je to poučné. Možná to byl vlastně geniální tah, průměrně obyčejný článek bychom nelinkovali :-)

    Honzo, zdá se Vám to. Ne, ne a ne.

    Author comment by Ondřej Baar | 17. Září 2009 at 08:34

    Martine, rádo se stalo – obsáhle odpovědi mi nedělají problém. A o to snad přesně jde zasáhnout cílovou skupinu a ideálně ještě něco navíc – myslím, že tato cílová stránka splnila nad očekávání svůj cíl.

    Opomněl jsem v komentáři zmínit ještě přínos komentářů, jejichž počet se mi podařilo vůči průměru ztrojnásobit. A přínos pro SEO v podobě long tail. Což je pro mě dlouhodobě nejužitečnější. článek narostl na objemu ze svých cca 600 slov na celých 2200 slov.

    Proč jste klikli na inzerát? » Články .tez.cz | 28. Září 2009 at 19:06

    [...] pro A/B testování. Cílová stránka, o jejíž důležitosti jste byli přesvědčeni v článku Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl, byla vytvořena v [...]

    Leave a comment!

    Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

    << Proč jste klikli na inzerát?

    Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl >>

    Tag Cloud