Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Čer/09

14

Výběr vhodné formy webové prezentace

Dnešní článek bude zaměřen na všechny, kteří se chystají budovat nebo již budují své webové prezentace. Webová prezentace může mít jen několik stránek, ale může být také rozsáhlým webovým portálem. Zvolte která forma je pro Vás vhodná a na kterou budete mít dostatek času i prostředků.

Webová prezentace je základní součástí marketingové prezentace dneška, je dobré zvážit kolik jsme schopni do ní investovat a to nejen peněz, ale především času. Rád bych v tomto článku vyvrátil běžný omyl, že vytvořením webové prezentace ( koupením, naprogramováním ), máme hotovo.  Život webu začíná až po jeho doprogramování a nikdy nekončí, dokud je potřeba cokoliv prezentovat – rozumějte, dokud například firma nezkrachuje.

Způsobů prezentace je však celá řada a při prohlížení některých váhám, o jaké sdělení se tato prezentace pokouší. Né vždy je totiž dobré stavět portál či obrovskou prezentaci. Na druhou stranu se mi někdy zdá, že prezentace je jen takový doplněk a tvorba jednotlivých webů se zastavila někdy v roce 1998. Dále se pokusím rozdělit prezentace podle velikosti.

Jednostránková prezentace

Forma propagace pomocí jednostránkové prezentace, je jistě dobrou alternativou pro obory či osobnosti, kteří nepotřebují svůj obor jakkoliv představovat ani se propagovat. Taková prezentace by měla sloužit pouze informativně a to především jako místo předání kontaktních informací na samotného člověka či jiný subjekt. Je vhodná navíc spíše pro známé subjekty, které vyhledávají lidé podle jména.

Klady:

  • časová nenáročnost pro správu
  • cena

Zápory:

  • žádná přidaná hodnota
  • předání pouze kontaktních informací

Několika stránková prezentace

Do této kategorie spadají weby s nízkým počtem stránek, na kterých jsou většinou uvedeny kromě kontaktních informací, také aktuality z oboru případně další doplňující informace.  Taková prezentace je většinou vhodná pro subjekty, které mají potřebu předávat aktuální informace a případně editovat ty již předané. Zde se již většinou hodí mít redakční systém, případně webmastera, který tyto informace dokáže umístit na web.

Klady:

  • předávání aktuálních informací
  • lepší možnost zaujmout návštěvníky

Zápory:

  • vyšší časová náročnost pro správu
  • vyšší cena

Obsáhlá prezentace

Může jít o kombinaci více webových prezentací, jejichž základem je několika stránková prezentace. U takovéto prezentace je důležité zvážit, zda-li budete schopni tvořit dostatek obsahu, případně budete-li mít na kvalitního copywritera. Velmi důležité je, publikovat pravidelně! To jak často budete publikovat nové články či multimediální obsah je na Vás, pokud však nebudete schopni uveřejnit nějaký obsah alespoň jednou za měsíc, pro Vaše potřeby by mohla stačit několika stránková prezentace. Pokud se ve Vašem oboru stále něco děje, doporučuji Vám nechat si vytvořit k webové prezentaci i profesionální weblog, jako je například tento, na kterém můžete publikovat nové informace ve formě, která je dnes velmi používaná.

Klady:

  • předávání aktuálních informací
  • výborná možnost zaujmout návštěvníky a proměnit je v zákazníky
  • budování dobrého jména
  • vyšší zájem návštěvníků a zákazníků

Zápory:

  • velká časová náročnost na správu
  • vyšší cena
  • potřeba kvalitního a pravidelně publikovaného obsahu

Portálové prezentace

Do této kategorie je možné zařadit všechny webové prezentace, na kterých je denně publikováno i několik článků. Tato webová prezentace většinou poskytuje největší množství návštěvníků, které je možné proměňovat v zákazníky. Většinou již ale potřebuje i několik lidí pro tvorbu obsahu a samotnou správu. Je důležité dodržovat a pevně stanovit vnitřní politiku kvality, neboť mnoho obsahu někdy přináší problém snížených nároků na kvalitu a to již může ohrozit Vaše dobré jméno v oboru. Na druhou stranu je však obrovským zdrojem zpětné vazby a dává další možnosti monetizace, například z reklamy. Pokud je portál kvalitní Vaše dobré jméno je ještě více budováno a stáváte se špičkami v oboru. Někdy je vhodné vytvořit rovněž strategické partnerství s více lidmi či subjekty z oboru.

Klady:

  • informační hodnota = rostoucí cena budovaného portálu
  • obrovská možnost zaujmout návštěvníky a proměnit je v zákazníky
  • budování dobrého jména = špičky v oboru
  • vyšší zájem návštěvníků a zákazníků
  • řada možností další monetizace
  • zpětná vazba návštěvníků a zákazníků
  • možnost předání marketingových informací vlastnímu publiku

Zápory:

  • velká časová náročnost na správu – i několik lidí na fulltime
  • potřeba investice spousty finančních prostředků
  • nutnost kvalitního a pravidelně publikovaného obsahu
  • možné organizační problémy

Jak vidíte možností co se velikosti webové prezentace týče, je opravdu hodně. Při přípravě Vaší webové prezentace dobře zvažte zda-li budete mít dostatek času i prostředků pro danou velikost Vaší webové prezentace. Méně je totiž někdy více. Není nic horšího než vrhnout se po hlavě do obrovského projektu s minimální představou finanční a časové náročnosti a přicházet tak o obě cenné komodity.

RSS Feed

Dosud žádné komentáře.

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< Bing! Fulltext opravdu kvalitní?

Aby webhosting neohrozil snahy o SEO >>

Tag Cloud