- Obchodní úspěšnost Vašeho webu zvýšíte pochopením a osvojením si pojmů Internetový marketing a SEO - optimalizace pro vyhledávače
- Safíry, rubíny a smaragdy do vašich šprků a klenotů patří jen přírodní drahokamy u nás nejlepší poměr kvalita/cena. 1000+ Skladem
- Přestaňte prodělávat na obchodování s kryptoměnami KryptoBOT využívá propadů a růstů k zisku!
Webhostingový trh v české republice je velmi rozsáhlý, cenovými nabídkami a různými balíčky se to jen hemží, uživatelé se však ztrácí ve většinou technicky orientovaných textech a většinou vybírají pouze podle ceny. A to je chyba!
Webhosting je dle mého názoru nejdůležitější součást Vaší webové prezentace, neboť bez něj by samotná prezentace nefungovala. Pokud myslíte svou činnost na internetu a svou propagaci opravdu vážně, skoro nejnižší položku na Vašem účtu za Vaši prezentaci nepodceňujte. Mohli by jste velmi litovat. V následujících bodech se Vám pokusím poradit co by měl nezbytně Váš webhosting splňovat a na co by jste si měli dávat dobrý pozor.
- Dostupnost
- Odezva (rychlost)
- Rychlost řešení problémů
- Odbornost a vystupování technické podpory
- Předcházení rizik
- Počet klientů na jednom serveru
Seznam je celkem dlouhý a co mnohé jistě zaujalo chybí v něm dle mého názoru nepodstatný údaj a to cena. Když totiž vezmete v potaz, že Vaše investice do vytvoření webové prezentace, její správa, tvorba obsahu – copywriting, SEO – optimalizace pro vyhledávače, investice do PPC či přímé reklamy je najednou jasné, že jde o velký nepoměr investice. Pokud však Váš web nebude funkční – jakékoliv další investice jako by nebyly!
Dostupností webhostingu je myšlena doba, po kterou je webhosting funkční, většinou se udává procenty. Většina hostingů udává dostupnost 99,8% ovšem otázka je, na kterém serveru, či zařízení je tato dostupnost měřena. Na normálních serverech většiny společností dochází k občasným výpadkům, které však již nemusí být do tohoto čísla vůbec promítnuty. Nechci sahat poskytovatelům webhostingu do svědomí, ale dle mých zkušeností se dostupnost u některých z nich blíží spíše hodnotě 95%.
Odezva, neboli rychlost reakce webhostingu, je doba za kterou je schopen obsloužit server požadavek klienta a to cestou přes celou internetovou síť. Na odezvu je třeba dávat si pozor při použití některého ze zahraničních hostingů. Latence – tedy doba odezvy může být velmi dlouhá a pokud se stránka webu celá nenačte do tří sekund, většina internetových uživatelů tuto stránku opustí, než se načte.
Rychlostí řešení problémů s webhostingem, je míněna doba, za jak dlouho je při problémech se serverem tento opět v provozu bez známky poškození, nebo ztráty dat. Toto je velmi důležité především u databázových serverů, neboť nekonzistence dat může způsobit obrovské problémy webové aplikace a ta nemusí jít vůbec používat. NAvíc pokud se to stane může na webové stránce být hlášení o chybě, což rozhodně uživatelé hledající informace, nebo zařízení nové ložnice, neocení.
Odbornost technické podpory je v českých firmách spíše tristní. Většinou nevyškolení pracovníci v mnohých hostingových společnostech podávají matoucí a zcestné informace. Navíc motivace podávat kvalitní informace je minimalizována, pokud je možné nabídnout jakoukoliv placenou službu, kterou firma mimo jiné poskytuje.
Předcházení rizik by mělo spočívat u webhostingových společností především clusterové pole, či zrcadlové zálohování – pokud jeden server vypadne okamžitě se zapíná druhý, který přebírá veškerou činnost. Bohužel opět toto není standard a pokud je mi známo obvyklé webhostingové balíčky toto vůbec neznají. Samozřejmě dalšími důležitými aspekty by mělo být pravidelné zálohování, vyhodnocování zátěže jednotlivých serverů a jejich optimalizace.
Počtem klientů je míněn počet webových prezentací na jednom fyzickém serveru. Bohužel se spíše šetří náklady a tak se na jeden server umisťuje více webových prezentací, než je schopen server zvládnout, navíc se většinou nevím proč nepočítá s úspěšností jednotlivých webových prezentací do budoucna a tak při rostoucí návštěvnosti dochází k více výpadkům – nejhorší je, že tento problém postihne i ostatní webové prezentace, které jsou na stejném serveru.
Největším problémem je, že při výběru webhostingu a navíc pro lajka je velmi obtížnévšechny výše uvedené faktory posoudit. Mohu Vám tak jen doporučit nechte si poradit, vyhledejte si informace o jednotlivých webhostingových programech na internetu – diskutujte s jejich uživateli a vyberte si ten, který Vám doporučí většina dle Vašich požadavků.
Webhosting musí také splňovat určité nároky na vybavení, a tedy kapacita webového prostoru opravdu není to co by Vás po ceně mělo zajímat. Většina hostingů umožňuje vytváření kvalitních webových prezentací a je i dobře zabezpečena. Pokud však nebude v provozu, ani sebelepší SEO Vás ve vyhledávačích neprosadí – ty totiž z výsledků vyhledávání odstraňují dočasně nefnkční odkazy!
Sponzorem článku je Český hosting Tento webhosting splňuje vysoké nároky na spolehlivost a rychlost služeb. Webhosting, domény, virtuální servery. |
Komentáře: 3 for Aby webhosting neohrozil snahy o SEO
Petr | 14. Červen 2009 at 18:42
Ján Pavlík | 15. Červen 2009 at 03:02
Skvelý článok !
Leave a comment!
Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.
Na tom hardwaru na obrázku jsou akorát routery, ústředna a patch panely, webhostingový server žádný. Myslím, že Flickr má navíc v podmínkách, že na něj musíš uvést zpětný odkaz, když používáš obrázek přimo z jejich serverů :-)