Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Dub/10

21

Reklamní banner = reklamní proužek = banner

Banner (anglicky „prapor“, „plakát“, česky se někdy označuje jako reklamní proužek) je druh reklamy používaný na WWW stránkách. Jedná se o zpravidla obdélníkový obrázek či animaci, případně interaktivní grafiku zobrazenou nejčastěji poblíž okraje obrazovky. Bannery tvoří stále jednu z nejčastějších forem reklamy na Internetu.

Původně byly bannery tvořeny statickým obrázkem či animací (typicky ve formátu GIF nebo statický formát JPEG), později se také rozšířil formát o kombinaci s HTML nebo JavaScriptovým kódem umožňujícím dynamické načítání obsahu nebo interakci s uživatelem (typicky formuláře). Těmto rozšířeným formátům kombinujícím grafiku a kód se říká richmedia a zahrnuje i specifické grafické formáty pouštěné v prohlížeči pomocí pluginů. Nejznámějším takovýmto specifickým formátem je Flash od společnosti Macromedia, který umožňuje jistou míru interaktivity – reakce na pohyb myší nad bannerem, použití zvuků, videa, apod.

RSS Feed

Komentáře: 2 for Reklamní banner = reklamní proužek = banner

Reklamní banner jako perpetum mobile - Články .tez.cz | 21. Duben 2010 at 12:52

[...] Reklamní banner = reklamní proužek = banner [...]

Nové články na profesním weblogu a nová sekce na mém webu » BO, weblog z iPhone 3G a z Firefoxu | 21. Duben 2010 at 23:46

[...] Reklamní banner = reklamní proužek = banner [...]

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< Reklamní banner jako perpetum mobile

Marketingová lest, psychologie skupiny >>

Tag Cloud