Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Zář/09

3

SEO mýtus, za každou cenu potřebuji/í být první

K pochopení přístupu k SEO je třeba poněkud dlouhá cesta, mnoho zákazníků trvá na optimalizaci jednoho klíčového slova a chtějí na něj být první. Samozřejmě je to výborné, když to tak je, otázkou je zda je to finančně prospěšné.

Určující faktor ROZPOČET

Jistě se mnou budou mnozí z Vás souhlasit, že pro mnohé jsou finance základní veličinou, kterou je třeba chránit. Otázkou je kolik může stát první pozice? Dlouhodobě se dá samozřejmě první pozice ve vyhledávání s občasnými výkyvy držet. Finanční náročnost však může být obrovská a ne vždy se vyplatí! To si však mnoho ze zadavatelů neuvědomuje!

Být prvním neznamená automaticky úspěch!

Za kolik budu ve vyhledávačích první?

Nezáleží to ani na mě ani na klientovi, ale na konkurenci. Pokud je konkurence v investicích do internetové propagace velmi štědrá, bude muset být i klient. Otázka zmíněná v nadpisu je ihned aktuální. Dá se podle konkurence odhadnout, kolik bude potřeba investovat, ale odhady mohou být velmi nepřesné.

Odpověď: Za pravděpodobně zbytečně velké náklady!

Rada: I druhé místo je dobrá pozice, respektive první stránka výsledků je schopna generovat spoustu návštěv!

Chci být první, chci a chci

Nejen klienti, ale i lidé v oboru zavedení jsou dle všeho posedlí první pozicí v SERPu, je to tak trochu marketingová klička, , která ukazuje, že na to daný subjekt/klient/firma má, když je nahoře je dobrá a žádaná! Tohle však platí pouze pro určitou skupinu potencionálních zákazníků. Jak již bylo několikrát prokázáno, lidé jsou různí a jsou různé i jejich návyky ve fulltextovém vyhledávání. Skenují výsledky v SERPu a pokud je podle nich relevantní (POZOR: Ať už z jakéhokoliv důvodu) kliknou na výsledek. Ti zkušenější jich rozklikají hned několik do panelů prohlížeče a postupně je procházejí a zjišťují, zda se na nich nacházejí žádané informace. Pokud tomu tak není, odchází a klikají na další výsledek, hledají znovu, upravují dotaz, nebo vypínají PC.

Rozdíl mezi návštěvníkem z první, druhé nebo třetí pozice je zanedbatelný, pokud Vám jde opravdu o návštěvníka a Váš obsah je relevantní k jeho dotazu pravděpodobně se stane Vašim čtenářem/zákazníkem. První strana výsledků je dobrý základ pro kvalitní návštěvnost z vyhledávačů.

Rada: Nechtějte být první na jedno klíčové slovo, chtějte být v prvních několika výsledcích na velký počet slov, čtěte dále článek !

RSS Feed

Komentáře: 4 for SEO mýtus, za každou cenu potřebuji/í být první

Martin Matějka | 4. Září 2009 at 08:52

Hezká úvaha, v zásadě lze jen souhlasit. Důležitější (a mnohy i finančně výhodnější) je celkový efekt, který vložené náklady přinesou. Bude-li se web klienta objevovat na třeba třetí, čtvrté nebo páté pozici, tak i tak může mít lepší efekt, než ten web “z první”. Dle mého jde hlavně o dobře zvolený title, který v SERP vybízí ke kliknutí a hezky zvolený popis odkazu.

Author comment by Ondřej Baar | 4. Září 2009 at 08:57

Poslední větou jste zasáhl do obsahu připravovaného dalšího článku. Ano, Dobře zvolený title a popis odkazu, asi myslíte úryvek webu, nebo description, je velmi důležitý. Nezmínil jste ještě dva faktory a tak snad bude další článek informačně přínosným i pro Vás.

Michal Janík | 23. Září 2009 at 04:37

Chci být první, chci a chci,
jak výstižné. Koukám, že klienti jsou všude stejní. Škoda, že si někteří poradit prostě nenechají :o(

Author comment by Ondřej Baar | 28. Září 2009 at 18:04

Někteří klienti – Ti kteří již mají nějaké zkušenosti, případně nějaké SEO školení za sebou, jsou již více nakloněni užitku long tail a snaží se důvěřovat snaze konzultantů, propagátorů. Snad jich i díky mým článkům bude přibývat.

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl

Long tail = Dlouhý ocas >>

Tag Cloud