Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Pro/09

6

Možnost volby – konverzní peklo

Ať už optimalizuji e-shop, případně nějaký informační web. Narážím stále více na vlastnost kterou bych mohl nazvat, stejně jako tento článek “Možnost volby – konverzní peklo”.

Možnost volby obecně

Vše na světě podléhá možnostem volby. Ráno se rozhodujete, jestli chcete vstát nebo musíte. Při snídani se rozhodujete co si dáte. Každý den na Vás jednoduše čeká strašně moc volebních možností. Mozek člověka tyto jednotlivé složitější, ale i jednodušší možnosti zvolit variantu unavují. Podle některých studií se člověk denně potýká až s 3000 možných voleb. V době informačních technologií bych řekl, že se toto číslo stále zvyšuje a lidé jsou tak nuceni provádět opravdu spoustu rozhodnutí.

Možnost volby na internetu

Každý návrhář webu, případně specialista na internetový marketing je rovněž nucen často volit správný postup na zákazníky svých klientů. Spousta z nich si však neuvědomuje základní věc!

Čím více možností na zvolení dáte, tím méně rozhodnutí obdržíte!

V řeči čísel to znamená, že pokud má člověk na výběr například 20 variant jednoho produktu, pro koupi se rozhodne jen v 5% případů. Pokud však variant výrobků bude pouze 5, ke koupi se rozhodne až ve 30% případů!

Lidé mají za celý den rozhodnutí spousty, nemají čas a večer se snaží vybírat třeba dárek na Vánoce v e-shopu. Pokud jim nedoporučíte vhodnou možnost – tak jako to dělají supermarkety se svými doporučeními (formou slev a akcí), neočekávejte zvýšení prodeje.

Praxe pro e-shop

Jeden z mých klientů provozuje e-shop, ve kterém nabízí opravdu spoustu variant jednoho ze svých výrobků. Po optimalizaci celé struktury webu, vylepšení textů a omezení nabídky jsme dosáhl velmi vysokého obchodního úspěchu:

  • Počet objednávek: vzrostl o 27%
  • Administrativní náročnost: klesla o  40%
  • Tovární náklady: klesly o 15%
  • Počet zaměstnanců: vzrostl o 19%
  • Obchodní úspěšnost: vzrostla o 45%

Co z výše uvedeného vyplývá: Široká nabídka variant jednoho produktu, není vždy ku prospěchu. Pokud zjednodušíte nabídku svých produktů, lidé si budou vybírat kratší dobu a doba pro rozmyšlení nákupu bude menší – tím pádem u Vás budou lidé více nakupovat a navíc budou šťastní! Každá služba i produkt je však jiná a je třeba se pořádně zamyslet, zda je potřeba mít širokou nabídku, nebo bude stačit nabídka menší. Je potřeba především zvážit použitelnost webu. Tedy především navigační architekturu, která může zkombinovat přístup jednoduchých rozhodnutí a přitom širokou nabídku produktů.

Dělejte své zákazníky šťastnými! Chcete zvýšit Vaši obchodní úspěšnost? Kontaktujte specialistu na internetový marketing!

RSS Feed

Komentáře: 2 for Možnost volby – konverzní peklo

roxtor | 6. Prosinec 2009 at 14:18

Zdeněk Hejl | 7. Prosinec 2009 at 15:20

Pěkně shrnuto. Souhlas s tím nadměrným množstvím variant – občas stačí i pouhé dvě varianty, aby to člověka odradilo.

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< PF 2010

Proč jste klikli na inzerát? >>

Tag Cloud