Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Čvc/09

27

Jak určit rozpočet pro internetový marketing

Jelikož peníze hýbou světem, tak i v internetovém marketingu mají své podstatné místo. Určení rozpočtu pro internetový marketing je pro mnohé oříšek. Pokusím se zde shrnout body ovlivňující konečný rozpočet.

  1. Výdaje plně pod kontrolou

    Výdaje plně pod kontrolou

    Kvalita webu

  2. Stáří webu a domény
  3. Množství a kvalita obsahu
  4. Míra konkurence v daném oboru

Toto jsou dle mého nejdůležitější body pro určení nákladů na internetový marketing. Abych Vás uvedl k lepšímu obrazu rozeberu jednotlivé body v následujících odstavcích.

Kvalita webu

Pro mnohého těžko kvantifikovatelný údaj, pro odborníka již rutina. Kvalitu webu ovlivňuje informační architektura webu, jeho přístupnost a použitelnost. Shrnujícím pro toto kritérium je technická a uživatelská příjemnost. Uživatelské rozhraní by mělo být intuitivní, šablona by měla být správně na kódována a neměla by klást překážek ani uživatelům normálním a postiženým a už vůbec né tomu nejpostiženějšímu – tedy fulltextovému vyhledávači.

Cenu ovlivňuje:

Potřeba provádění úprav, někdy i radikálních do zdrojových kódu samotného webu, či překreslování grafiky, většinou stačí přidání programových komponent a uhlazení některých částí prvků. Někdy se vyplatí napsat celý web znovu. Nepodceňujte proto důležitost SEO konzultanta již při tvorbě webu. Audit a doladění webu s konzultantem při předávání webu Vám může ušetřit spoustu nákladů za úpravy webu dalšími subjekty, než původními tvůrci.

Stáří webu a domény

Pod tímto se skrývá především historie webu, jeho fungování, indexace vyhledávači a podobně. Nový web se někdy prosazuje lépe, než starý zapomenutý web, který prodělal pouze facelift, samozřejmě i tyto weby je třeba optimalizovat ale může se stát, že nároky a náklady budou vyšší než u původní verze webu. Poraďte se s odborníkem, než se pustíte do radikálních změn!

Cenu ovlivňuje:

Stáří domény a historie webu, již za indexovaných stránek je možné využít k lepší indexaci, málo aktualizované stránky je však potřeba znovu startovat a může se stát, že náklady budou stejné nebo i vyšší, než při startování zcela nového webu a domény. Historie domény má však podstatnou roli a může velmi zjednodušit optimalizaci a tím i snížit konečnou částku potřebnou k investici do internetového marketingu.

Množství a kvalita obsahu

Jelikož se držím hesla: “obsah je král” a poskytuji rovněž služby zabývající se psaním textu, nebo-li copywriting, musím zdůraznit, že se špatným, nebo špatně napsaným obsahem se můžete připravit o spoustu návštěvníků potažmo zákazníků. Obsah je velmi důležitý a minimálně proto, že jde o základní věc díky níž se Váš zákazník rozhoduje zda nakoupí, nebo ne. Zda objedná Vámi nabízenou službu, stejně jako se vy nyní rozhodujete zda si najmete kvalitního textaře, protože už nyní díky tomuto textu víte, že text je to co prodává, se jistě rozhodnete správně, neboť chcete aby se správně a tedy pro Vás rozhodl i Váš navštěvník a stal se zákazníkem!

Cenu ovlivňuje:

Především množství obsahu webu, kvalita zpracování, odbornost a především aktuálnost. Nedoporučuji Vám postavit web, napsat texty a nechat to jen tak běžet a platit pouze doménu a hosting. Je důležité o web se starat a průběžně texty dodávat, měnit aktualizovat. Nezapomínejte na toto. Je to velmi důležité!

Míra konkurence v daném oboru

Ať už potřebujete nakoupit reklamu v reklamním sstému, získat sloty pro bannerovou reklamu, či nastavit a zprovoznit reklamy pomocí PPC, vždy se budete potýkat s jediným určujícím faktorem ceny konkurence. Jestliže máte konkurence málo Váš rozpočet na reklamu může být nízký, v oblasti SEO za dobré konstelace i žádný. Jakmile se však objeví v oboru či činnosti někdo další. Je potřeba být přinejmenším s rozpočtem na stejné úrovni, případně o něco výše než Váš konkurent. Dobrou zprávou pro Vás je, že možná svým rozpočtem plýtvá a investuje jeho podstatnou část do specializované firmy. Vy můžete ušetřit a to tím, že si najmete jednotlivce, freelencera, specialistu na internetový marketing a jelikož živí jen sám sebe a ne zbytek firmy s řídícími pracovníky, ušetříte na jeho službách v porovnání se specializovanou firmou až 60% Vašeho rozpočtu!

Cenu ovlivňuje:

počet a solventnost konkurence a výše jejich rozpočtů. Ušetřit můžete najmutím nezávislého profesionála, který poskytne stejně kvalitní služby, ale díky pollitice jeho jednání za mnohem nižší cenu než specializovaná firma.

Nebojte se zeptat a nechejte si navrhnout spolupráci od více agentur i jednotlivců a na základě referencí, publikační činnosti a hlavně výsledků v oboru se rozhodujte, zda je pro Vás řešení to pravé. Zároveň si dejte pozor na příliš výhodné nabídky a garantování, negarantovatelného, například 1. pozice v google za 1000 Kč, 1 pozice v seznamu za 500 Kč.  Toto zavání nejen neprofesionalitou, ale i nevědomostí o oboru internetového marketingu a SEO. Pokud takovou nabídku využijete, ohrožujete nejen rozpočet, ale i dlouho budouvanou pověst Vašich stránek před vyhledávači!

Přeji šťastnou ruku, při hledání partnerů a především hezké pozice ve vyhledávačích na Vaše nejlepší klíčová slova.

RSS Feed

Dosud žádné komentáře.

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< Když obyčejný hosting již nestačí

Bing! Fulltext opravdu kvalitní? >>

Tag Cloud