Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Úno/09

21

Link building – Tvorba zpětných odkazů co je a co není…

Link building

Link building

Link building a tvorba, nebo chcete-li budování zpětných odkazů je činnost, která velmi dobře zapadá do internetového marketingu a je nedílnou součástí organického SEO. Co si pod tímto představuje mnoho lidí však není uplně to čím se opravdu zabývá. Nebo měl by se zabývat.

Co není link building?

Link buildingnení pouze registrace do katalogů. Samozřejmě je to ta, řekněme nejjednodušší část, kterou jste schopni sami realizovat a mezi žádostí a registrací do katalogu je jen pramálo překážek. Tohle je jeden z největších důvodů proč je tento pojem tak svázán právě s registrací do katalogů. Do link buildingu rovněž nepatří různé výměnné systémy a lišty, či patičky plné odkazů. Tohle za link building prostě nelze považovat.

Co by měl být link building?

Budování zpětných odkazů je docela dost časově náročnou činností, především právě další části, které se netýkají registrací do katalogů. Patří do nich především analýza konkurence, možných spřátelených webových stránek a následné vyjednávání o umístění zpětných odkazů na tyto nekonkurenční a spíše informativní stránky. A to většinou zdarma a na místa, kde je to žádoucí.

Link building obsahuje:

  • Analýzu konkurence.
  • Hledání možných spřátelených webových stránek.
  • Vyjednávání s webmastery, nebo lépe, majiteli těchto stránek.
  • Analýzu vybudovaných zpětných odkazů a jejich udržení aktuálnosti.

Hlavní cíle link buildingu

Pokud bychom se objektivně podívali na to, co je cílem link buildingujde o přivedení návštěvníka, kterého zajímá námi řešená, propagovaná, či jinak využívaná problematika. Již z tohoto důvodů je jasné že odkaz by měl být umístěn na tématicky podobném webu a viditelně, ideálně v tématicky zaměřeném článku – přímo v jeho textu.

Prostředky pro budování zpětných odkazů

Hlavním prostředkem pro budování zpětých odkazů, které budou přínosem pro naše vlastní stránky jsou:

  • Katalogy
  • Oborové katalogy
  • Čtečky RSS kanálů
  • Vyjednávací schopnosti
  • Tématicky stejně, či podobně zaměřené nekonkurenční stránky ideálně články

Je třeba si ujasnit, že je důležité to, kam člověka z cizích stránek přivedeme. Jedná se o landing page tedy přistávací stránku. Je důležité již z principu neodkazovat pouze na hlavní stránku – neboť ta většinou ( 99,9% ) není relevantní. Mnohem lepší je odkazovat na určitou stránku tématicky nejlépe zaměřenou té, z které je odkazováno. Důležitý je, a vždy bude uživatel, který následuje odkaz a vy jej musíte zaujmout tak, aby byl spokojen. Pokud totiž bude spokojen on – budou spokojeny i fulltextové vyhledávače.

Důležité je si rovněž říct, že link building není krátkodobou činností ale činností kontinuální a cílem není zvýšit pozice v SERPu jednotlivých vyhledávačů, ale relevantních návštěvníků vašich stránek, kteří naleznou to co hledají a důsledkem bude právě to, že Vás fulltextové vyhledávače za toto ocení zvýšením pozic v SERPu – ale pozor ne naopak! A pokud ano, tak krátkodobě než tento jednoduchý trik odhalí! Nezkoušejte obelstít fulltextové vyhledávače a snažte se mít třeba méně ale o to spokojenější návštěvníky, kteří na váš web nebudou pohlížet jako na spam, ale relevantní autoritativní zdroj informací, služeb či výrobků.

RSS Feed

1 komentář for Link building – Tvorba zpětných odkazů co je a co není…

Pavel Kovanda | 9. Červenec 2010 at 13:48

Tak jsem zase o něco moudřejší

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< SEO – Optimalizace pro vyhledávače – správná terminologie

URL = Uniform Resource Locator >>

Tag Cloud