Články .tez.cz | Weblog o internetovém marketingu, seo, copywritingu, reklamě a monetizaci

Zář/09

3

Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl

Mnozí majitelé webových stránek si neuvědomují, jaký potenciál má obsah webu, mluvíme tady o kvalitním obsahu, který je určen pro uživatele. Proč budovat kvalitní obsah s velkým počtem klíčových slov?

Long Tail = Dlouhý ocas

Konečně jsme se dostali k onomu základu dnešního článku, ano. O čem teď mluvím je síla Long tail. Pro přesvědčení mnohých většinou stačí prostá statistika návštěvnosti jednoho z mých webů, vytvořených kvalitně s opravdu long long tailem. Uvedu zde reálná čísla z okurkové sezóny, tedy:

Statistika od 01.07.2009 do 31.08.2009.

Návštěvy: 12 494

Zobrazení sránek: 24 030

  • Vyhledávače11 887,00 (95,14%)
  • Přímý provoz359,00 (2,87%)
  • Odkazující stránky248,00 (1,98%)

Klíčová slova

Celkem: 6  120

Počet návštěv / klíčových slov / celkem návštěv – průměrně

  • 300 – 200 / 3 / 650
  • 200 – 100 / 2 / 300
  • 100 – 50 / 11 / 475
  • 50 – 20 / 40 / 450
  • 20 – 10 / 73 / 1095
  • 10 – 5 / 194 / 1603
  • 5 – 2 / 807 / 2324
  • 1 / 4990 / 4990

Jak můžete vidět ze statistiky jednoznačně vyplývají tyto skutečnosti:

Celkový objem přístupů z vyhledávačů podíl bez mála 42% tvoří dotazy, které byly položeny pouze jednou! Dalších 42% tvoří dotazy, které lidé zadali 2 – 20 krát. pouhých 11% z celkového objemu přístupů tvořily dotazy zadané 20 – 200 krát. A nakonec 5% konečné návštěvnosti tvořily velmi exponované dotazy, zadané 200 – 300 krát. Průměrná pozice ve výsledcích vyhledávání byla většinou 1. – 8. místo u většiny dotazů / 96%. U vysoce konkurenčních ( prvních 56 klíčových slov ) 1. – 3. místo.

A jaké byly náklady? Pro 56 klíčových slov se jednalo řádově o několik tisíc korun v obecných frázích, pro zbytek klíčových slov bylo optimalizováno s totožnými náklady. V poměru cena/výkon však jednoznačně vedou ona klíčová slova z dlouhého ocasu, kterých je velká spousta.

Rada: Než investovat velké peníze do optimalizace určité fráze, vložte peníze do tvorby obsahu a rozšíření Vašeho obsahu a tím pádem také long tail – určitě se to vyplatí!

RSS Feed

Komentáře: 2 for Síla Long tail – První kroky za kvalitním SEO 2. díl

Musím se pochlubit » BO, weblog z iPhone 3G a z Firefoxu | 17. Září 2009 at 20:31

[...] a poslala mi tohle do mailu. Aspoň vidíte další argument a víte co získáte když budete mít dlouhý ocas (long tail)! Po netu si brouzdám [...]

Поль Валери | 3. Duben 2010 at 02:04

Нет ничего более постоянного, чем непредвиденное.

Leave a comment!

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

<< Správná landing page / cílová stránka – za kvalitním SEO 3. díl

SEO mýtus, za každou cenu potřebuji/í být první >>

Tag Cloud